Bandit-kryssning, öl och grym musik...

Det har nu gått två dagar sen den vilda Bandit kryssningen i helgen och jag har fortfarande inte hämtat mig. Skulle lätt kunna sova en hel vecka utan problem som det känns. Sååå trött, men det var såå värt!
Tänk er att vara inspärrad på en jätte stor båt med bara massa rockers och grym musik! Ibland kan inte livet bli så mycket bättre *hehe* Det kändes som en enda lång rolig klassresa, sen är nog hårdrockare ett otroligt trevligt folkslag!

Resan:
Lördag:
-13.00:
Låser lägenheten och börjar uppsamlingen av allt folk. Först Emma och Jonte på stan, sen Frida och Lina på Ren.
Styr med full gas mot Söderhamns Resecentrum. Jag är som vanligt väldigt stressad och svär åt dom andra "söndags-bilisterna"!
-13.50: Anländer till Söderhamn och öppnar första ölen på station. Lugnet före stormen och fjärilarna kittlar i magen. Många andra Bollnäs folk som ska med..
-14.05: Bussen kommer och vi hoppar på utan problem. På bussen sitter ett gäng Hudik och Delsbobor redan men det finns gott om platser. Fortsätter att öla hela vägen ner. Gör 4 stopp under resan: Tönnebro, Uppsala, chaffis-byte och en rökpaus innan Sthlm.
-ca 18.30: Anländer till Värtahamnen i Stockholm. Tur var det för det var slut på våran öl. Går direkt till terminalen och utanför den står en vit Hummer limo! Hur gärna vela inte jag åka i den då?!
Inne på treminelen träffar vi folk vi känner till höger och vänster bla Jessica Rudholm. En rolig överaskning. Sen fick vi vänta och vänta innan vi fick gå ombord...
-ca 19.10: Började dom släppa på folk och sakta med säkert kom vi ombord på den jätte stora M/S Galaxy. Vi hittade relativt snabbt till våran hytt på uppe på våning åtta. Båthyttarna var lite för små för att jag ska var helt nöjd. Känner mig lite instängd där. Direkt efter det åkte vi ner till taxfreen och inför skaffade alkohol innan vi letade oss till en matservering. Sitter och käkar bredvid alla Bandit-programleadare (kan ju alltid impa på någon) *haha*. Sen började festen på riktigt...
-23.00: Bandit Metalizer drar i gång det hela på scen. Vi missar dom första låtarna men ansluter någonstans i mitten av spelningen och öser till "Headbanging schlagerhater". Roligt som faan!
-24.00: Deathstars går på scen. Dom ser så obehagliga ut som jag förväntat mig *hehe* utom en av killarna som såg riktigt bra ut i sitt vita smink och svarta hår, men två av dom andra såg ut att vara hämtade från Sagan om ringens orcher! Det var grymt drag och musiken pulserade intensivt ut genom högtalarna så hjärtat slog dubbelslag.
Så händer det som jag fasar för: En full tjej kommer och dränker min älskade kamera i öl!! PANIK och FLIPP! Allt på en gång. Börjar försöka göra "hjärt och lugn räddningn" på den men det är försent. Den gör några dödsryck innan den helt och hållet lägger av...Sorgen var total...Går till rummet med dom andra för att sörja...Deppar ett tag och tjurar innna vi åter går ner till baren.
-01.00: Raubtier börjar spela, men vi drar till baren efter ett par låtar. Inte min typ av musik..Släcker törsten med ännu fler öl. Efter det flummar vi runt hela båten. Träffar mängder med roligt folk, både känt och okänt. Större delen av tiden är jag iaf på bra humör, gick "vilse" ett antal gånger *hehe* träffar folk från Delsbo, Avesta, Luleå och många andra ställen.
Frida slocknar först, vid ca 2-3. Sista gången jag ser Emma är vid halv fyra tiden, och Lina tappade jag bort och hittade på olika ställen mest hela tiden.
-05.50: Sista gången jag kollar på klockan. Får ett sms av Engström: "Nu är det skapliga spökkkkktimmen:$" Somnar sen...

Söndag:
-08:15: Vaknar första gången när vi lämnar Åbo. 15 personer fick tydligen kliva av båten där *hehe* Jobbigt läge!
-ca 09.30: Vaknar och kan inte sova längre..Öppnar första ölen och tar en dusch. Emma och Frida är vakna. Hittar Lule på golvet utanför en hytt medan Lina är borta.
-ca 11-12.00: Käkar svindyr frukost! Nästan 100 spänn! Ostmacka, juice och en gigantisk kanelbulle. Bullen smakade iaf ljuvligt! Lina dyker upp igen.
-12.00-16.00: Hänger med Kristoffer och hans gäng. Drick öl, snackar skit och hänger på soldäck. Packar väskan och förberder hemresan. Är nervös för att missa Sparzanza. Hoppar över att se Hide the Knives.
-16.00: Äntligen är det dags för Sparzanza! Dom var så grymma och så bra! Vilken röst sångaren har. Shit vad nöjd jag var! Det var en perfekt avslutning på helgen. Som tur var fick jag låna Fridas kamera att ta lite kort med.
-18.15: Tillbaka i Värtahamnen, Stockholm, Sverige. Vinkar hej då till Kristoffer och dom andra. Ser Sparzanza lasta in sina grejer i en svart PT Cruiser med svarta fälgar *Sara helt kär!*
-18.45: Kliver på bussen mot Söderhamn. Vill bara sova, men är ett jävla liv fram till Uppsala då dom flesta nötterna hoppar av och man får sova *tack och lov* Sov större delen av vägen hem.
-22.00: I Söderhamn och KIAn står kvar på parkeringen. Stackars Emma fick vara nykter och körde oss hem.
-23.00: Äntligen hemma, somnar som en stock och sover drömnlöst tills väckarklockan ringer...

Det var ett litet kort sammandrag från resan. Det är redan bestämt att vi ska åka igen nästa gång!
För alla bilder gå till Pixbox...som vanligt

*rock on*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0