Dungeons and Dragons...

Var in på denna blogg och upptäckte nåt som fick mig att bli på otroligt bra humör och en nostalgi tripp utöver det vanligt: Svenskas

På hans blogg fanns ett klipp med mängder av intron från barnprogram på 80-talet, allt från My little Pony till Transformers.
Lyckan var total när introt till Dungeons and dragons dök upp!

Det var den första tecknade serien jag och min lillebror såg på TV efter att vi fått en parabol! Nu pratar vi tidigt 90-tal.
Jag kommer ihåg precis allt, hur otålig man var när pappa skruvade upp den jätte stora skålformade plastbiten på vägen, och hur spänd och förväntans full man var när han knäppte på TVn första gången. Det var juh hur häftigt som helst att ha så många olika kanaler att välja på helt plötsligt.
Men Dungeons och dragons var det allra första programmet vi såg. Då tindrade våra barnaögon...

Som jag har letat efter serien nu på senare år! Och funderat vad den kunde heta, helt utan framgång. Ingen mer än jag verkade minnas den.
Men äntligen! Drakarna och den onda svarta hästen, allt är precis som jag minns det. Så underbart.
Titta och njut! Så här bra barnprogram görs inte längre.



*rock on*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0