Globen, Fest och Innebandy...

Lord Allmighty! Vilken rolig helg det blev!
Nu är man både trött och fattig, men så himla kul vi hade så var det lätt värt! Vela inte att det skulle ta slut!

Var något stressad på fredag morgon när vi skulle åka. Som vanligt fungerade inte min tidsplanering och allt slutade med att jag kastade in väskorna i bilen och körde med full gas ner till stationen, men jag hann med bussen utan problem.

På bussen hamnade jag och Emma längst bak. Det var dom enda två lediga platserna kvar och när Emma flyttade på sig förstod jag varför. Där satt två skäggiga lodisar i trasiga vinterkläder och en varsin 5,2 i högsta hugg.
Jag fick lite panik och protesterade, men satte mig till slut längst in. Men min rädsla var obefogad, dom var snälla och sköte sig. Luktade inte ens illa, vad jag kände iaf.
Vi sov större delen av resan ner så den var ganska händelselös...Emma snarkade som vanligt *hehe*

När vi kom fram fick vi direkt checka in på hotellet, vilket var kanon. Sergel Plaza är verkligen ett kanon ställe! Allt var perfekt. Plus att det ser otroligt lyxigt ut där inne.
Vi bytte lite kläder och la ölen på kylning innan vi gick ner på stan för att shoppa...Mitt plastkort gick varmt i affärerna och när jag var klar fick jag en chock. Hade mycket mindre pengar kvar än vad jag räknat med *hehe* Som tur var löste det sig.
För pengarna fick jag iaf: Två par skor, två st festlinnen/klänningar, 4 slingor löshår (lila och vit) vita solbrillor och ett par svarta jeans.

Efter vi spenderat alla pengarna gick vi tillbaka till hotellet och gjorde oss iordning inför kvällens bravader. Vi skulle till min polare William på hans 25-års fest!
Kände ingen mer än honom där och hade inga förväntningar men kvällen blev riktigt trevlig. Hade planerat att dra vidare på krogen men eftersom vi skulle upp tidigt dagen efter stod vi över. Var hemma efter två nån gång på natten...

Klockan nio var jag klarvaken på lördagmorgon och hotellfrukosten smakade ljuvligt! Sen bar det av ut till Globen!
Vi hoppade båda två på Falun i dammatchen och Warberg i herrmatchen, men tyvärr vann inte nåt av lagen.
Balrog - Falun 4-2 och AIK - Warberg 6-2...men vad gjorde det egentligen. Det var så trevligt och roligt ändå.

Vi kom inte in till city förän vid sex tiden på kvällen. Gick på en restaurang då precis vid vårat hotell där jag åt den godaste mat jag ätit på år och dar: Gratinerad Mozzarella kyckling med svampsås! och en kall Mariestad.
Efter det gick vi hem och gjorde oss i ordning inför krogen...
Celie, Einar och Johan anslöts sig till oss senare under kvällen. Hela helgen avslutades på en rockkrog som hette Anchor. Jag älskade det stället från tak till golv bara jag satte i min fot där inne. Kärlek vid första ögonkastet. Rockers i olika stilar överallt, alla lika trevliga. God öl och bra service. Bra musik hela tiden, inklusive livebandet! Dit vill jag igen!
Plus att Magnus Betnér dök upp där! Bildbevis kommer *hehe*
Har ingen aning om när kvällen slutade och vad klockan var när vi gick hem. Vid Sergels torg tackade vi för sällskapet och vinkade av Celie och dom andra medan vi gick upp för att sova en sista natt på vårat härliga hotellrum.

Söndagen bestod av en god hotellfrukost, trött dimma och en lång bussresa...

Några bilder från helgen:

Mer bilder på Pixbox!
Nu är det ett år kvar till nästa gång... *suck*

*rock on*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0