Eternal Sunshine of The Spotless mind...

Det är utan tvekan en av århundradets bästa filmer!
Ett måste om man inte har sett den.

Jim Carrey är helt underbar som den lite borttappade Joel.
Kate Winslet är också strålande som den intensiva Clementine.

Att radera bort någon från sitt eget minne känns inte så omöjlig längre..

Film titeln är tagen från Alaxander Pope dikt "Eloisa to Albelard!

"How happy is the blameless Vestal's lot!

The world forgetting, by the world forgot;

Eternal sunshine of the spotless mind!

Each pray'r accepted, and each wish resign'd."

Hela dikten finns här: Eloisa
*rock on*

p.s. jag har mina nya-rockiga-super-snygga-klackskor på mig jämt nu när jag är hemma. Idag har vi bland annat dammsugit *haha*.d.s

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0