Brisingr...

I dag läste jag ut Brisingr, den tredje delen i serien Arvtagaren, och jag grät dom sista sisådär 15 sidorna! Jag förstår inte hur jag ska kunna stå ut och vänta på fortsättningen och slutet på äventyret i den sista  kommande boken...
Det är oklart än så länge när den kommer att komma ut, den är fortfarande inte färdigskriven.

Jämnfört med dom andra två böckerna så kanske det här har varit den sämsta, eller "den sämsta" är fel ord..Den som det varit minst med fart och spänning i, men trots det kanske den med mest blodiga. Mängder av hemligheter har avslöjats och flera saker fått sina förklaringar. Det känns som om hela Brisingr har varit en uppladdning inför det stora slaget som kommer att ske mellan gott och ont i den sista boken.

Självklart, som i alla böcker och filmer, måste någon offra sitt liv. Någon av dom man fått följa genom sidorna och fattat tycke för... Jag är hopplöst blödig och tårarna rullar nerför kinderna så fort jag börjat ana vart det är på väg någonstans. Så även i den här boken, precis när jag trodde att alla skulle klara sig och överleva.
Varje gång så ska dom "goda" drivas ut på kanten till undergångens ravin, och precis när allt verkar hopplöst och kolsvart kommer vändningen.
Det är som det måste vara för spänningen men jag fasar inför vilka som kommer att dö i den sista boken..
Spännande är det iaf!

*rock on*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0