Den 23 december...

<< Årets gran!

En trött Sara vi tangenterna ikväll...har varit en lång dag, men kul!

Vaknade 05.50, dags att bege sig till stallet...
25 minus grader på termometern!! Då fick man lite ångest...
Men det gick bra att jobba trots det iskalla vädret. Vi körde först en tur med Spika och Pine innan vi gav oss ut och red galopp- intervaller på Lykke och Molle. Jag skrattade så tårarna rann när vi red, först för att det var så roligt att brassa igen och sen för att Herman (finaste welsh springer spanieln) ser så rolig ut när han försöker hänga med hästarna! Han faktiskt riktigt snabb trots att örorna fladdrar för vinden *haha*

På lunchen åkt vi till travbanan där det var julbord. Det är nog Bollnäs godaste julbord! Kul att träffa lite travfolk!

På eftermiddagen var det bara hem och fixa hästarna inför julen innan jag åkte hem till mor och far för att hjälpa till med julstöket. Pappa hade mot alla odds lyckats hitta en gran i djupsnön. som såg okey ut också. Av tradition så är det alltid jag som klär granen. Pappa sätter upp ljus och toppen så gör jag resten, men jag är inte lika engagerad längre som jag var för ett par år sedan. I år blev det en färggladare gran än vanligt, en "Djurgårdsgran" om man vill vara taskig *hehe* Skulle haft några fler blå kulor...

Skinkan och mesta av julmaten fixad. Paketen är inslagna. Det är städat på dom flesta ställen. Jag har till och med julpyntat min lilla vrå och dator med lite glitter *haha* Tror att vi är redo för Julafton nu...
Jag tänkte avrunda uppersittar kvällen med att kolla på "Nightmare before Christmas", sett den flera gånger redan men kan se den om och om igen!

Några bilder från idag:
   
Jag och Pine med frostskador, mitt hår syns knappt! Nog därför jag ser lite skrämd ut. Sen mitt fina sminkbord, ja det är en fotboll med renhorn! Och datorn som pimpats med lite glitter *De e nice*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0