En massa innebandy...

Måndag idag och hela kroppen värker. Känns som ryggen ska gå av och att gå i trappor är väldigt smärtsamt. Har legat i soffan hela eftermiddagen vilket ha varit väldigt skönt. Allt det här beror på all innebandy i helgen.
4 Matcher x 12 minuter i lördags och 4 matcher 2 x 20 min minuter på söndagen.

På söndagen var jag med och lirade i Team Ålsta i Lucia mixen i Fränsta. Jag trodde det skulle vara nån plojturnering/korpenaktigt, jag hade väldigt fel. Det var väldigt seriöst. Tyvärr förlorade vi alla matcher, men vi blev iaf bättre och bättre för varje match, nära att vinna den sista. Med tanke på att vi aldrig spelat ihop, eller knappt kände varandra så spelade vi bra. Kul var det iaf och träffade mycket trevligt och lustigt folk.
Jag och Linn rullade mot Sundsvall mitt i natten nån gång och sen hamnade vi på Max, där vi satt och pratade om det mesta och åt supergod hallon paj! Det var kanske bäst på hela kvällen.
Jag hann bara sova 1,5 timme sen(!!) innan jag skulle upp och åkt till Timrå, men det var ju självförvållat..

Nio hade vi första matchen mot Alnö..vi förlorade, vi var så jäkla kassa! 2-1, pinsamt dåligt. Tänk om jag kunde satt den sista bollen, det var inte långt ifrån..Bet ihop och gick vidare.

Tolv hade vi nästa match mot Hudik/Björkberg. Nu var vi taggade, skulle ha revanch. Det fick vi. Vi vann med 3-2! Spelade som vi ska spela. Såå jäkla skönt att spöa dom. Det laget har så fruktansvärt dålig attityd jämfört med alla andra lag jag mött. Dom använder ofta munnen mer än klubban om man säger så.

Nästa match var den vi mest såg fram emot..Örnsköldsviks damlag som spelar i elitserien! Var rätt nervös inför den här matchen, skulle vi bli helt överkörda?..
Det blev vi inte, istället fokuserar vi och kämpar för varandra hela vägen! Vi ledde med 3-1 när det var dryga 7 minuter kvar av matchen men sen tog bensinen slut. Vi orkade inte hålla samma tempo som dom och matchen slutade 5-3 till Övik. Vi visade mycket hjärta den här matchen och jag hoppas Övik tyckte dom fick en bra match tillslut..

När det var dags för fjärde matchen mot Klockarberget var det svårt att tagga om. Hade bränt alla energi vid det här laget och benen kändes som bly. Matchen slutade 3-3. Vi borde ha vunnit om vi skulle vara nöjda men folk orkade inte, bara Linda, som gjorde alla 3 målen!
Det var iaf en kul dag med laget, även om det kunde gått bättre. Lite bitter över min egen insats. Gjorde inga dåliga matcher, men jag gjorde inte heller några riktigt bra matcher. Jag och klubban funkade inte alls. Siktet var helt off och jag sköt bara över/utanför, mycket mer än vad jag brukar göra alltså *haha*
Nu dröjer det till nästa år innan det blir mer innebandy för min del..Packar resväska nu för att tillbringa resten av december i Bollnäs. Ska bli skönt att få komme hem.

Bjuder på en favorit i repris:


Så stilig bild på mig och Linda *haha*
Blir alltid glad när jag ser den bilden <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0