Glad i själen...

<--Jag och Fireproof, Försök fota en häst som tror att mobilen är något ätbart *haha*

Idag var jag tillbaka på mitt gamla jobb i Växbo hos Janne och Beate, alla hästar och Herman.
Bara jag rullade upp på gården kände jag att jag var "hemma".
Allt gick på rutin även om det var ett gäng nya hästar. om några av hästarna kände igen mig så var det Proofan och Pine isf.
Allt sitter verkligen i ryggmärgen.
Visserligen var det en ganska lugn dag, vi lastade hästlastbilen full på morgonen och rullade mot Jessicas ridhus.
Jag fick äran att rida Örbäckens Molle. Tror det var hans första dressyrpass, även mitt första ridpass sen i augusti! Så vi är två som kommer att ha träningsvärk i morgon *haha*
Han var bra stel i bogarna men på slutet gick han fint.
Trodde jag skulle vara mer ringrostig men allt funkade som det skulle. Hade ett leende på läpparna större delen av lektionen. Trivs på hästryggen och jag har verkligen saknat det!

Efter lunch så pysslade vi om alla hästarna innan Beate och Malin rullade mot Bergsåker. Jag var kvar själv och gjorde kväller och borstade av dom kvarvarande hästarna. Vet inte vem som njöt mest av oss. Längesen jag var så lycklig i själen. Mår så bra när jag får vara med mina hästar, dom påverkar mig positivt. Svårt att beskriva vad det är som gör det. Det handlar inte bara om ridningen eller körningen, utan om något större. Om energier, kraft och förstålse. Djur överhuvudtaget verkar påverka oss människor...

Kunde jag kombinera mina två liv, Bollnäs och Sundsvall, skulle jag ha det riktigt bra. Nu när jag är i Bollnäs så saknar jag mina vänner i Svall istället. Alltid någon man saknar...
Ikväll blir det film inne i stan iaf, som uppladdning inför morgonen party! *life is good*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0