Mitt 2010...

Tänkte jag skulle göra en kort sammanfattning om året som gått. Det här året har inneburit stor förändringar på både gott och ont..
 

Januari

Året började egentligen bra, trots intensiv hosta som slutade med att jag fick åka till sjukhuset. Hade åkt på Akut Bronkit och fick superstark hostmedicn med varnings trianglar.
Såg Avatar på bio och var fascinerad. 
Sista gången vi hade tjejkväll hemma hos Linnea..
Firade seriesegern med Bollnäs/Alfta i första etappen. Älska detta lag.
Avslutade januari med att gå på Engamans Kapell på Tranan.

Februari

Börjad månaden med att se M.I.D plus att vi spöade dåvarande serieledarna Ankarsvik med 6-0! Skön match.
Festade, jobbade och fick hjärtat krossat. Dåliga nyheter kom på rad. Tröstade mig med mängder av film och fest. Hämtade igen mig med vännerna på Sporthallens Relax avdelning.

Mars

Mitt i allt det mörka vinner Turbo V65 på Gävle! Mitt hjärta, älskar den hästen. Kunde inte sluta le den kvällen, som vi kämpade för att komma dit..
Hade vårt första pyjamas party hos Einar i Alfta, massa film, godis och bästa vännerna. Så mycket som jag skrattade den kvällen hade jag inte gjort sen året började..
I december började jag ta licens för Monté, och i mars red jag mitt första provlopp på Fiffin. Vi överlevde.
Vi spöade bla spöade Fränsta med 9-1 och slutade på en andra plats i 2:a grundserie tabellen i innebandy.
Avslutade månaden med att se Mustasch och Royal Republic som lirade på Tranan. Älskar att gå på spelningar.

April

I April spelade våra två matcher i ett försöka att kvala upp till division 1, blev udda målsförlust i bägge, vi spelade riktigt bra stundtals!
Såg Shutter Island på bio och grillade för första gången detta år! Smakade ljuvligt.
Fixade uppskrivningen till Monté-licensen med endast ett slarvfel.
Åkte på SM-Finalerna i STHLM med Emma för 7 (!!) året i rad! Kunghelg! Träffade en massa kändisar och brände pengar men kul var det.
April slutade med ett pyjamasparty och en skadad axel..väldigt skadad, så kan det gå när man är full..

Maj

Svart månad, nattsvart. Sån smärta och sån orättvisa. Älskade vän, varför skulle just du behöva lämna oss?
Linnéa med ett hjärta av guld...Saknar dig så hjärtat brister. 1987-2010

   

Juni

Försökte njuta av sommaren medan mörkret försökte dränka mitt hjärta. Visste att det liv jag levt dom senaste åren var på väg att ta slut. Först åkte Mark, tårar, kom inte in i Gävle (reserv), tårar, jobbade min sista dag hos Janne, tårar, sa hej då till Turbo för sista gången, tårarna tog aldrig slut. Bröt ihop, dog i själen..tårarna tog slut en dag och jag insåg att jag måste börja leva. 
Åkte på Metaltown och Pier Pressure med Frida och Peter, glömde verkligheten för en sekund.
27 juni lämnde Bollnäs bakom mig och styrde mot Sundsvall för första gången..Nytt jobb, Nytt liv..

Juli

Nya jobbet funkade bra hos Per Linderot. Lite Gatufest, mycket Get Away Rock i Gävle. Ingen sommar utan festival.
Årets bästa helg kom och gick: Brännbolls Yran! The Bravehearts gjorde stort intryck. Livet gick vidare på något sätt..

Augusti

En bra månad:Tackade ja till Sundsvalls Konstskola! Åkte till Tyskland på Blink 182 konsert. Livet kändes ljusare.
Körde i diket också *oops* Slutade jobba och började skolan..

September

Fick min nya lägenhet! Bollnäs/Alftas dam lag lades ner..
Började spela med Timrå IBC. Så kul att lira igen!

Oktober

Skola-Innebandy-Party-Hemlängtan!
Första snön-Klassresa till STHLM

November

Härjade som Dead-Snow White på Halloween.
Massa skola och Harry Potter premiär på Bio, Nöjeshallen och party. 

December

Lekte modell för en dag. Innebandy Cup.
Julfest och Jullov. Hem till Rengsjö och tillbaka på jobbet med hästarna.
Pendulum i Sthlm. Julafton...

  

En extremt kort sammanfattning om det här året..
Helt otroligt hur mitt liv förändrats detta år. Så mycket jag förlorat. Så mycket nytt jag lärt mig. Hur många härliga nya männsikor jag mött. Hur många vänner jag förlorat, och vunnit. Hur mycket jag hunnit uppleva..

Har två önskningar inför nästa år: att få vara frisk och hel, att få vara lycklig in i själen igen.

Gott Nytt År!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0