Dåliga, mycket dåliga filmer...

Det finns dåliga filmer och det finns dom som är ruskigt dåliga!
Under alla filmkvällar har det passerat en hel del sånna. Filmer där man funderar hur dom ens kunde få börja producera med tanke på det totalt värdelösa manuset, eller dom kassa skådespelarna, eller värdelösa specialeffekterna. Tänkte jag skulle skriva ner min topp fem lista just nu, ifall man skulle råka glömma bort och så andra kan undvika. Det alla dom här filmerna har gemensamt, förutom att vara dåliga då, är att vi kolla klart på hela filmen. Inga filmer här som man stängt av efter fem minuter eller liknande
Så här är listan:

1) Devil's Prey!
2001 kom denna fantastiska film. En klassisk "mördar highschool-ungdomar" film..trodde vi. Storyn är helt urvattnad och man kan förutspå varenda scen. Det är sterinljus, satanister och offerbord överallt. Så fort kamerakillen verkade ha tråkigt så zoomar han in på ett par nakna bröst, och sånna fanns det många av. Helt utan anledning så zoomas det in för att sedan återgå till storyn, till och med killarna i gänget som annars uppskattar sånt tyckte det var skumt.
Varför vi såg klart den här filmen vet jag inte än idag.

2) Sherdil
Jag säger bara: TÖNTIG! Spelar ingen roll att det är en barnfilm. Den är så töntig och löjlig att det blir pinsamt. Teletubbies har mer stake än den här filmen! Svenskar är så otroligt dåliga på att göra film. Blir så överspelat, överdramatiskt och bara pinsam.

3) Eternal
En lesbisk vampyr film, eller det har kunna varit. Då har den nog varit bättre, nu blir det bara en fjantig story. Manuset i sig har kunna varit bra: Elizabeth Bathory, en grevinna från 1500-talet, behöver sitt skönhetsbad i unga kvinnars blod för att fortsätta var ung och vacker. Men ännu en gång känns det som det är ett manus som bara skrevs för att gubbarna skulle få se lite nakna bröst.

4) The Final Destination 4
Hade dom inte råd med specialeffekter? Hade dom inte råd med någonting? Så fruktansvärt dålig! Blod som sprutar i västa "Evil Ed stil". Jag är lättskrämd, men inte en enda gång under filmen steg pulsen *suck*

5) The Village
En är blind, en är förståndshandikappad, en annan är helt nerkärad och whiped. Allt detta i en liten mystiskt by som omringad av en läskig skog med mystiska varelser i...Jisses.
Det hade kunnat gå, men när man får se varelserna blir den bara dålig och den sista halv timmen är bara plågsam. M. Night Shyamalan har verkligen inte lyckats gjort en bra film. Sjätte Sinnet är nog den enda som är okey. Resten är bara pinsamma. Jag vet inte om han försöker överraska tittaren eller om han bara får slut på ideér.


Som sagt finns det fler katastrof filmer men dom här ligger på min topp fem lista just nu, kanske finns det någon jag har förträngt. Sen finns det ju filmer som knappt är värd att nämnas tex Crossroads, Hitch mfl, eller allt annat som liknar romantisk komedi. Sånt ger mig bara klåda!
Kul att göra en lista, kanske ska lista dom bästa skräckisarna sen. Man har juh sett några vid det här laget *hehe*

*rock on*




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0