Metaltown och Pier Pressure...

Varför ska tiden gå fort när man har roligt? Var så otroligt kul där nere. Kan inte klaga på nåt egentligen. Allt gick så bra och var så kul! Önskar att det aldrig skulle ha tagit slut..Älska festival!



För alla andra bilder:
PIXBOX

En kort sammanfattning då:
Strax före klockan tre på natten mellan fredag och lördag lämnade vi Bollnäs och styrde söder ut mot Göteborg. Öl, biljetter och pengar fanns ner packat. Jag sov första biten medan Frida körde, sen körde Peter en bit innan jag tog över i Mariestad. Där tillbringade vi ungefär en timme med att åka runt och titta medan vi väntade på att McDonken skulle öppna så vi kunde få lite frukost. Sen körde jag hela vägen till Göteborg. Inte en gång körde vi fel!

Strax efter klockan tio var vi där men vi fick inte checka in på hotellrummet före klockan tolv. Så under tiden roade vi oss med att dricka öl och spela kort. Fick in riktigt festivalstämning där.
När vi äntligen kom in i rummet bytte vi om, tog några till öl, sminkade oss innan vi drog ner på stan.
Det var grymt mycket folk när vi kom fram till Frihamnen, 22000 ryktas det om. Vi såg några olika band innan det var dags för de vi kommit dit för: BULLET FOR MY VALENTINE och IN FLAMES. Bullet var bättre än förväntat och In Flames är altid kungar även om jag sett bättre med dom, men vi lyckades iaf skaka hela piren och göta älvbron *grymt!*

Vaknade på söndagen alldeles för tidigt men efter frukost och dusch var man människa igen. Begav oss ner på stan vid 2-3 tiden och åt riktigt god kinamats-buffé. Sen var det dags för Pier Pressure.
Vi började med att kolla på PENDULUM. Vilken överaskning!! Jag hade hört dom lite innan och tycket det låtigt helt okey men inte trodde jag det skulle vara så här bra! Det var ett sånt jäkla ös och basgången ändrade hjärtrytmen. Man kunde inte stå still.
Efter det gick vi och kollade på HELLZAPOPPIN SIDESHOW med svärdslukare och andra sk freaks. Laddade sen om med några till öl medan vi lyssnade på THE SOUNDS. Efter det var det dags för 30 SECONDS TO MARS. Blev så besviken när jag såg vad Jared hade för kläder, han som är så snygg annars *haha* Dom lät bra men det var dåligt drag på publiken. Efter det gick vi till öltältet igen och lyssnade på Paramore och laddade inför helgens höjd punkt...
Så drog HIM äntligen igång och jag var lycklig, så lycklig jag nog inte varit på ett år...Underbart är en bra beskrivning, men som vanligt har allt ett slut och när tonerna ebbade ut drog vi hemmåt.

Måndagen tillbringade vi nere i centrum. Shopade lite..köpte mina skor jag trånat efter i ett halv år.
Sen åkte vi "Göteborgs Hjulet" Ett 60 meter högt parisehjul. Ingen av oss var speciellt kaxig första varvet *haha*
Innan klockan slog tio på måndagkvällen rullade vi in i Bollnäs igen...Hade gärna stannat längre. Vilken toppen helg!

*rock on*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0