Onsdagens bravader

Det här håller vi på med just nu: Flyttkartonger..



Kan berätta att det är mycket svårare än det ser ut. Många svordomar hörs från olika håll i klassrummet. Ibland så "flyger" kartongerna på skissen, och ibland när man tror att man fixat det upptäcker man nåt litet fel någon annanstans som påverkar hela bilden. Jag lyckades iaf få ner alla kartongerna i dag och börja måla vilket känns bra, men jag vet några småfel som måste åtgärdas. På fredag ska den vara klar. Snabba ryck men det är kul.
Önskar vi kunde ha målning varje dag.

På erftermiddagen var vi på Kulturmagasinet och kollade på två utställningar, vara av jag bara gillade den ena med Olof Ahlström. Normalt sett har jag svårt för tavlor av den här sorten men på nåt vis fastnade jag för hans bilder speciellt hans två "grafikbilder", som skymtar bakom hans rygg. Det är nåt jag skulle vela prova.

(bilden tagen från dagbladet)

Ikväll har jag storstädat lägenheten inför helgen. Nisse bekräftade att vi fått kanonplatser till Harry Potter på fredag och i kiosken finns det en "Magimeny": Mellan läsk, liten chips och Harry Potterkortlek för 55:-, det är juh perfekt! *haha*
Bara hoppas att ingenting strular till sig fram tills dess..Nu Sverige-Tyskland. I morgon: mer målning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0