Mitt 2011...

2011 har varit ett år för återhämtning och reparationer. 2010 var ett år med väldigt mycket känslor på gott och ont. Så det här är ett kort sammandrag.

Försöker tänka tillbaka på vilka nyheter jag kommer ihåg från det gångna året, det som hände ut i världen.
Kommer framför allt ihåg:
- Jordbävningen och tsunamin i Japan
- Usama Bin Ladin dödas
- Dödsskjutningarna i Norge
- Foppa slutar
Försöker komma på någon "bra nyhet" men kan inte...

Så till mitt år..
Januari

Året började med att jag var tillbaka till Sundsvalls Konstskola där vi lärde oss massor av Farigh Ghaderi.
Det var mörkt, kallt och mängder med snö!
Annars var januari rätt tråkig, men avslutade månaden på bästa vis med att se Hardcore Superstar live på Tuppen!

Februari

Denna månad gick i innebandynstecken. Vi vann en match mot Fränsta med 5-4 i förlängningen. Jag gjorde två mål den matchen, vilket nog inte hänt tidigare. Blir inte så många mål från min backposition, gjorde det avgörande i förlängningen. Riktigt kul att vinna och det var som vi vunnit sm-guld när bollen gick in.
Sen gjorde vi även kanske några värvningar som borde gå till historian!! *haha*
Vi skulle möta Hudik/Björkberg, ett av topplagen, och vi hade knappt spelare till en femma...
Så Glenn frågar mig om jag inte har några Bollnäskompisar som vill spela..och det hade jag! Så på rekord snabb tid värvas 4 gamla Bollnässpelare till Timrå: Millan, Veddan, Maria och Emma *haha* Allt detta på drygt en vecka.. Och vilken succé det blev. Det var en riktigt rolig match att spela trots att vi förlorade, och jag blev matchen lirare!
Saknar brudarna i Timrå ibland, trots att det var så kort tid och det var mycket upp och ner så minns jag bara dom bra stunderna nu.

Mars

Såg 3D bio för första gången, såg Sanctum.
Roger N Olsson avled i en olycka, en travtränare på Hagmyren som jag gjorde mycket praktik i stallet hos. En riktigt duktig kusk! Fruktansvärt..
Såg Hoffmeastro på Tuppen. Lika mycket röj som alltid!
Såg Plan Three på Aveny i Sundsvall, vilket var riktigt bra, och missade efterfesten med dom bara för att Linn skulle på Allstar *haha* (Pale var förband)
April

I början av April njöt vi av vårsolen och åkte ut till Alnö för att hälsa på Victor på kiosken och där jag gjorde en "Sara special" (mjukglass, tuttifrutti strössel, maränger och hallon sås!) *dregel* Vad gott det var!
Såg Pale på Pipeline.
Skickade nervöst in arbetsproverna till Högskolan i Gävle...i sista minuten självklart!
Såg Royal Republic på Aveny, röjde så vi var helt färdiga, Jag, Linn och Madde. Kanske en av kvällarna som borde gå till historian *haha*
Påsken förkortade jag tydligen så här:
3 dagar med fylla och fest, 2 dagar med jobb, 1 jäkligt kul bilfärd, 2 dagar med mängder av folk, 3 dagar med sol!
Bollnäs/Hertsjös nya damlag hade sin premiär träning!

Maj

Denna maj var en jobbig tid av flera olika anledningar..
Hade avslutning med klassen på Konstskolan. Herregud vad jag saknar dom här människorna! Vilket otroligt roligt år det var! Dom kommer alltid ha en plats i mitt hjärta.
Såg äntligen Pirates of The Caribbean 4!
Började flytten hem till Bollnäs...

Sen hade plötsligt ett år gått sen Linnéa lämnade oss...tungt, tungt i hjärtat. Saknar henne nåt enormt..

Juni

Började på bästa vis då jag åkte upp till Sundsvall och hälsade på Victor och Madde.  Vi dansade sönder fötterna till Movits på Stadshuset!
Jag och Emma badade den 8/6 vilket är rekordtidigt för en badkruka som mig, men det var extremt varmt i flera dagar också.
Dagarna innan Midsommar tauerade jag mig igen, hos duktiga Sofie på Does it Hurt?! Blev så otroligt nöjd!
Och Midsommar firades ute i Fly hos Gugge och Niklas! En helt underbar sommarkväll blev det.

Juli

Var förridare på Bollnästravet! Vilket var otroligt roligt, fick äran att rida Troll Kevin inför en publik på ca 4000!
Sen blev det äntligen dags för Getaway Rock Festival i Gävle!!! Härliga dagar!
Kom in på Serie- och bildberättarprogrammet på Högskolan i Gävle! Hoppade runt av glädje, och nervositet..
Trampade dressin med gänget mellan Delsbo och Näsviken. Blev ett antal urspårningar men väldigt roligt var det *haha*
Sen kom årets höjdpunkt i Bollnäs: Brännbolls Yran med THE BRAVEHEARTS 2,0!! Svårt att beskriva den helgen i ord men kortfattat så vann vi iaf 2 av 3 matcher vilket är rekord för oss. Nästa år blir det 3,5 eller 2,8..
Efter denna galna månad var jag rätt utbränd! Sommarjobbade även hos Thomas Lönn denna månad.

Augusti

Njöt av sommaren i fulla drag på alla vis. Åkte upp till Sundsvall en sväng och hälsade på Madde, Victor och Fahlberg. Kollade bland annat på We Collect Planets och hängde på Allstar en sista gång..
Dagarna efter åkte jag med delar av Bollnäsgänget till Gugges stuga ute i Söderhamns skärgård och njöt i fulla drag...dagar då livet är enkelt.
Vann plåtar och chillade på Bollnäs Metal Rules, där ett flera band lirade bla Inmoria.

Sen började jag på Högskolan i Gävle...Hade aldrig kunna föreställa mig hur galet roligt jag skulle ha! Tänkte först skippa nollningen (pga dåliga nerver) men bet ihop och gick dit. Ångrar mig inte. Träffade genast större delar av "The Crazy 8", dom kommer alltid ha en plats i mitt hjärta. Dock ska Sara ha mest cred, utan henne har jag aldrig klarat mig. Hur gjorde jag det innan är frågan?
Utöver dom så är vi en riktigt bra klass med många sköna typer, sen har vi ju alla andra härliga folk från andra föreningar, generaler och löst folk. Ångrade inte att jag började i Gävle!

September

Nu började studentlivet på allvar med lektioner och fester, finsittning, piratfest och ryskdekadens var några. Njöt för det mesta även om det tog på krafterna.
Innebandyn fungerade inte alls...

Oktober

En höstdag fick jag reda på att Mark skulle komma tillbaka hem till stallet! Min fina pärla..
Annars tog det tid innan det hände nåt utöver det vanliga denna månad, men så kom Suit Up day!
Jäklar vad snygga alla var i sina skjortor och slipsar, mer sånt!
Sen kom Tackmiddagen då vi i det blivande Crazy 8 annordnade spex och mat på Pubenpuben. En rolig kväll trots allt, och Syster Straffs piska gick av *haha*
Vi hade Kick Off med styrelsen och hittade skönaste stället i Gävle: Rack 'n Roll: Biljard, Hårdrock och Öl!
Sen blev det dags för Halloween! I Bollnäs på Palladium, lyckad kväll!

November

Första november fick jag äntligen min nyckel till lägenheten i Gävle! Underbart!
Sen var det snabba ryck och bästa gänget hjälpte till att bära kartonger. Bara några dagar efter det var det förfest hemma hos mig innan det var Comic Royales Halloweenfest! Ändrade mig i sista sekund och gick som Rosa Pantern *haha*
Veckan efter åkte jag, Lina, Gabbe och Jonas på fucking Bandit-kryssningen! Den blev otroligt episk på mer än ett vis! Röjde, rockade och festade järnet. Såg grymma band och träffade störtsköna, konstiga, roliga människor, och en del kändisar!
Hann med ännu en finsittning med temat klassiskt maskerad på Kåren.
Slutade med min älskade innebandy...trist, tråkigt, tungt...suck

Och sen till kanske årets höjdpunkt (?), en favorit i repris, Hardcore Superstar på Tuppens!! Jag fick komma upp på scen...behöver jag säga mer?! OMG *haha* Nöjd tjej iaf.

December

Så hade ännu ett år gått och det var dags att fira jul igen. Helt galet vad fort det går!
Har inte hunnit med så mycket annat denna månad än att jobba och rita på den mega-stora-uppgiften vi har. Önskar jag hade haft mer tid att umgår med mina älskade vänner.

Men för att summera detta år så får det klart godkänt! Har hunnit med en del trots allt *haha* Det som känns mest galet är att jag hunnit med att bo i både Sundsvall, Bollnäs och Gävle på mindre än ett år!

Men snart är det ett nytt år som sagt, och egentligen det enda jag önskar mig är att alla får vara friska och hela.
Kanske att dom kan hitta ett botemedel för cancer, lösa alla miljöproblem och att jag får se Rise Against i STHLM..


Så avslutningsvis...
Gott Nytt År!


(bjuder på stiligaste bilden från förra nyår xD)














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0