Tårar som aldrig vill ta slut...

Såg ikväll dokumäntaren "Dear Zachary" Så fruktansvärd. Två minuter in i filmen rullade redan mina tårar. När filmen var slut hade jag gråtit i nästen 1,5 timme. Hela historian är så hemsk. Filmen börjar som en hyllnings film till den mördade Andrew från sin vän Kurt, men filmen blir inte riktigt som han tänkt sig.
Under tiden han filmar grips Andrews exflickvän för mordet, under häktningsförhandlingarna kommer det fram att hon är gravid med deras barn. Här ändrar filmen riktning och blir en film till Zachary, om hans mördade pappa. Men kvinnan, som är hans mamma, ska se till att även han aldrig få se den här filmen.
Se den om du kan. Finns att se på SVTplay just nu.
Trailern:



Filmen ger mig kalla kårar för hur sjuka männsikor det vandrar runt på våran jord, men jag blir även fascinerad av hur otroligt starka vissa männsikor är..Andrews föräldrar..

Sorgen över att förlora någon nära är så total. Ingen smärta kan någonsin komma upp i samma styrka..
Sen att någon rycks bort med en sån kraft och att någon annan beslutat att ta denna personens liv är bara obegripligt..sjukt.

"Sorg är kärlek som aldrig vill ta farväl"

Kommentarer
Postat av: Annika Arnehed

Vad spännande dina poster verkar vara. kommer definitivt läsa dina inlägg igen! :) Ha en kul vardag (:

2011-02-22 @ 21:37:30
URL: http://jade.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0