Losing...

Nej  nej jag är inte bitter, men jag hatar att förlora!

Man kan förlora på tre sätt enligt mig, även om det alltid är värdelöst att förlora..

1)Antingen så ger man allt och kämpar men det räcker inte hela vägen fram, en sån förlust kan jag ta.
2)Eller så har man "stolpe ut" hela matchen, inget flyt eller form, och förlorar med ett mål eller i sudden, en sån match svider rejält efteråt men det är ändå lättare att bita ihop och komma igen. Man vet att man var nära och bara man tränar lite till eller finslipar på några saker så kan man ta dom nästa gång..
3)Sen har vi dom värsta förlusterna, när laget viker ner sig, klappar ihop, börjar tappa gnistan. När lagmaskinen faller sönder.. Det spelar ingen roll med hur mycket man förlorar men när det slutar att vara roligt att spela..

Hur seriöst det än är och på vilken nivå man spelar så ska det alltid vara kul att lira. Idag var det en förlust i stil med nr 3. Hoppas verkligen folk kan tagga om till i morgon...vi brukar vara bra efter vi har gjort dåliga matcher..
Jag vet att jag vill ha revanch..får se vad kroppen säger, mina luftrör är minimala efter idag. Hatar att vara sjuk.

Har sån hemlängtan just nu, men jag orkar inte hitta på nåt heller. Helt slut. Kommer somna innan tio ikväll som det känns.
Kung låt! Han hade lika gärna kunna sjungit om Bollnäs. Staden jag älskar att hata..BD introt får mig att tagga..



"Ta mina händer, bara håll i dom vad som än händer
Och alla dansar och dom ler när dom sjunger om ångest
Och DJn spelar samma låtar för hundrade gången
Finns inget här att hämta, bara misär och längtan
Så håll mig hårt för ikväll är jag så jävla ensam
Försöker kväva känslan men jag längtar hem
Dom sjunger om att dekadens är min bästa vän
Och det slår mig när orden kommer ur min mun
Hur den här staden dödar dig när du är ung"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0