Teckning med Farigh Ghaderi...



Dagens uppgift var att teckna av olika modeller från olika teckningar, exakt i samma storlek och allt. Som vanligt så är de det som ser enkelt ut som är svårt. Måste vara noga när man gör grunden annars blir allt annat fel..men det var en riktigt rolig uppgift.
I morgon fortsätter vi med andra teckningsövningar med gipshuvuden och andra figurer.
Klicka för att komma till våran super duktiga lärare, Farigh Ghaderis, hemsida!

Äntligen nåt riktigt roligt ämne, och nåt som jag känner att jag utvecklas i, suger åt mig som en svamp allt han säger om tekniker och material mm.
Ser fram emot skolan i morgon!



Kommentarer
Postat av: Victoria

Hej! Hittade din blogg när jag googlade farigh, jag tog några lektioner at honom när jag bodde i Florens för några år sen. Vart pluggar du för honom, här i Sverige? Vad heter skolan? Vore kul att höra!



Victoria

Svar: Jag pluggade på Sundsvalls Konstskola när jag hade honom :) Han var gästlärare där.
Sara Roos

2011-12-02 @ 17:12:47
URL: http://denfinalinjen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0