Slepinerdagarna...

I dagar två har det varit trav på Bollnäs med V65 och många otroligt fina hästar!
Och jag har haft äran att få rida fina Troll Kevin och leda defileringarna tillsammans med Sara Persson på Klack Jo.
Sju lopp har det varit varje dag, alla kallblods loppen och 2 varmblodslopp, blev även en segerdefilering.
Kavaj och vita byxor gällde, längesen man var så stilig.

Men tisdagen var allra bäst! Med 3900 i publiken, strålande sol, fantastiska hästar och banan i bästa skick kunde det inte bli mycket bättre.
Mest ståpäls fick jag när vi skulle leda defileringen i Prinsessan Madeleines lopp. Det var en "lång defilering":
Först red jag och Sara med en varsin flagga. Jag hade den norska och Sara den svenska. Strax efter oss kom häst nr ett som blev presenterad av speakern, ca 30-40 m senare kom häst nr två och blev presenterad, sen fortsatte det så. Precis som i Elitloppen.
Troll Kevin kändes som en miljon då, publiken applåderade och stod upp. Allt var så himla läckert!
Det var även det loppet vi fick vara med och segerdefilera, även då med flaggor. Strax innan hade dom spelat nationalsången vilket nästan gav en rysningar.
Järvsö Faks var även han där och visade upp sig och defilerade tillsammans med oss.
Även i lopp 11 jublade och skrek publiken när jag och Sara passerade så vi fick vinka åt dom, det visade sig sen att det var Emma, Madde och Anna mfl som jublat, jag misstänkte det men var inte säker. Kunde inte göra annat än att börja skratta då *haha*

Det har varit två riktigt roliga och jobbiga dagar! Det känns i kroppen nu kan jag lova. Ryggen är värst, men det var det värt. Kan absolut ställa upp igen. Troll Kevin var en riktigt fin och trevlig häst.

Jag och Troll Kevin
(med lite tur kommer det fler bilder)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0