Brynäs i mitt hjärta...

Jag är som sagt född i en riktig hockeyfamilj. På vintern bodde man mer eller mindre på ishallen där lillebror spelade och hela familjen följde Brynäs matcher. Inte en chans att man kunde heja på något annat lag.

När Brynäs vann sm guld säsongen 98/99 var vi helt galna!
Vi åkte på mängder av matcher och följde slutspelet stenhårt! Herregud vad spännande det var.
Brynäs var underdogs genom hela slutspelet och det blev en sjunde avgörande match mot Modo.
Den skedde på bortaplan,uppe i Örnsköldsvik.
När det var dags för match kom Brynäs ut i sina svarta hemmatröjor och vann matchen!!
Glädjen var enorm, och när dom kom till torget i Gävle tog vi x-tåget ner till Gävle för att fira tillsammans med 12 000 (!!) andra Brynäsare, fick ett par autografer och hade otroligt roligt!
Mest nöjd över att jag fick "Honkens"!!
Han har alltid varit en av mina favoriter! Sen hade vi självklart Bissett, Djoos och dom andra grabbarna.. Jäklar vad roligt det var, sen efter det har det inte gått nå vidare för Brynäs i slutspel, men nu är dom äntligen i final igen.
Hoppas verkligen dom tar hem det på torsdag...

..En gång Brynäsare alltid Brynäsare..

Bild från Aftonbladet över torget i Gävlecentrum, Huss böjer sig ner från scen.
Tittar man noga ser man två röda ringar, där är jag och Cattis. Dom andra i gänget står runt omkring.
Blir lite nostalgisk nu...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0