Movienights...

Det har blivit några sena kvällar och nätter. Har förutom att målat, sett ett par riktigt bra filmer.

50/50 handlar om Adam som drabbas av en cancer och hans resa. Joseph Gordon-Levitt är en grym skådespelare. En otroligt jobbig film som väckte många minnen.
Sen såg jag The Imaginarium of Doctor Parnassus. En film helt i min smak; en fantastisk historia väldigt vackert berättad. Extra stort plus för Heath Ledger, dom andra killarna var en glad överaskning. Jag hade varken sett trailer eller läst om filmen så jag blev väldigt glad när dom herrarna dök upp ^^
Sist men inte minst Labyrinth från 1986. Sist jag var i Stockholm gick vi som vanligt på Science Fiction Bokhandeln, där jag bland annat inhandlade en bok som hette "The Goblins of Labyrinth". Köpte den enbart för dom vackra illustrationerna och för att jag kände igen en bild, visste inte då att det var en film, men efter att ha börjat läst den och förstod att Davis Bowie var med i den, var det ett måste att få tag på den.
Kul att se på gamla filmer, finns mycket inspiration att hämta. Blir även en del skratt på grund av dom taffliga skådespelarna. 


Får se om det blir någon mer på söndag...

Kommentarer
Postat av: Oscar

Jag såg The Imaginarium of Doctor Parnassus när den kom ut på bio, en helt underbar film!

Jag gillar att de gjorde klar den och hur de löste det trots att Heath Ledger avled..

2012-08-07 @ 21:10:17
URL: http://http://boggey-obm.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0