2012: Året som gick...

Ännu en gång blickar man tillbaka över ett år som gått, varje gång facineras jag av hur fort det går.
Livet känns ibland som att man sitter i en gammal bil: I början är den seg, trög, långsam, det tar tid att accelerera, att få i andra växeln. Men ju längre tiden går ju mer fart får den upp och farten ökar mer och mer.
När den väl börjar få upp fart så märker man att bromsarna inte fungerar, det enda som får den att sakta ner ibland är några branta uppförsbackar. Tillslut går man en oundviklig krasch tillmötes..
 
Tiden tycks bara flyga fram och det är svårt att hinna med allt man vill göra. Så vad hann jag göra 2012??
 
Januari - Februari - Mars
 
Året började med att Mark tog stallets första seger på Gävle! (Trots fyra omstarter och i den femte flög en tjej av och loppet fick avbrytas!)
Såg M.I.D ännu en gång och var tonåring igen.
I februari tog Mark sin andra raka seger och Malin var tvåa strax bakom!
Vi var även på Travgalan i finklänningar och firade framgångarna som skett under året.
Mark lyckades bli 3a på Solvalla! Min första topp-tre-placering på Valla under alla år jag startar där. Har alltid hexat där, antingen har hästarna varit sjuka eller så har dom blivit påkörda etc, men Mark å Jenni såg till att spräcka den.
Mars började med Ovve-invigning, så blev vi "fullvärdiga" studenter.
Sen besökte jag och familjen Läkerol-Arena för att se Brynäs-Förlunda! Tyvärr förlorade Brynäs, men trevligt var det.
Såg Mustasch på Tuppens och Rise Against på Annexet!
Mark var trea ännu en gång på Valla och Lomen vann på Gävle efter ett rafflande upplopp!
Så började det närma sig våren..
 
April - Maj

Det var mycket fest i april: Tad Morose och Cibola Junction på Tuppens och Damgala på Kåren. Damgalan är killarns hyllning till tjejerna på skolan med mycket sång och naket..Väldigt uppskattat och många stående ovationer.
Och Brynäs vann SM-GULD! Jäklar vad roligt det var på torget!
Men bäst var det nog att se In Flames på Maxim i Gävle: Det var trångt, intensivit, närgånget och ruskigt bra!
Underbart att få se In Flames på en liten scen!
April avslutades med SPX-mässa, en serie-mässa i STHLM där mängder av branchfolk på olika nivåer möts. Rolig upplevelse som jag räknar med att vi ska på 2013 också.
Väl därnere gick hela klassen och såg premiären av The Avengers, riktigt mäktig upplevelse.
I Maj åkte vi på Bandit Boat 13, och skrev på papper och blev hästägare till Mark!
Men det var inte bara glädje, Silvia förlorade sitt föl, ett felläge som inte gick att rädda. Fruktansvärt tragiskt..
Maj tog slut och sommaren kom..
 
Juni - Juli - Augusti
 
Sommaren började med avslutning med skolan och sen belv det heltidsjobb i stallet. Midsommar firades med vänner ut i Handlars. Juni var uppvärmningen innan Juli kom:
Getaway Rock Festival för tredje året i rad! Så jäkla mycket röj med bästa brudarna, och Lina droppar sin babybomb!
Någon helg efter var det dags för Brännbolls Yran och Bravehearts 2,8!
Den 26/7 gick Mark igenom veterinär besiktningen och det var klart att han skulle bli såld till Malta..
Och den sista juli borstade jag honom för sista gången, tårarna forsade hela kvällen, och dagar efter..
Augusti rullade på utan nåt roligt enda fram tills det var dags för Nollningen på Högskolan, och jag hade fått äran att vara General. Rolig och jobbig vecka med mängder av skavsår!
 
September - Oktober
 
Allt var mörkt den här hösten, och jag hade inte en susning om hur mitt liv skulle förändras när jag åkte upp på Ni(c)klarnas 25 års fest...där skulle jag hamna i lång diskussion ute på en studsmatta under den stjärnklara natthimlen tillsammans med en viss Viktor..
Tränade även innebandy för första gången på 8 månader, vilket var det roligaste jag gjort på år och dagar!
Och jag opererade ögonen! Tack vare lasern ser jag nu mera som en örn, även om det var sjukt läskigt!
Åkte på båtkryssning med 2500 andra studenter: Sjöslaget 2012!
 
November - December
 
Halloween blev riktigt bra i år, utklädd som den Vita Kaninen från Alice i Underlandet hann vi med både Gävle och Bollnäs, knappt hann man återhämta sig innan vi skulle ut på havet igen med Bandit Boat 14!
Precis när man fått hörseln tillbaka var jag och Viktor och kollade på Junkstars och Sparzanza i Shamn.
I December kom snön med dunder och brak och vi firade första advent i Gävle, såg invigningen av Bocken och levde gott.
Sen till nåt jag inte kommer glömma på väldigt länge: Jag vann två biljetter till Iron Maiden!!! Helt galen känsla!
Som jag kommer längta!
Jag och Viktor åkt till STHLM för att se The Bronx och Honningbarna. En kväll med mycket röj och öl.
Sen var det plötsligt jul redan och jag fick äntligen se The Hobbit, vi överlevde även 21 december!
 
Under hela tiden var det mycket skola, hästar, jobb och innebandy.
Var aldrig mer än ett par dagar på samma ställe, har blivit van att aldrig packa upp väskan numera.
 
Året 2013 känns vidöppet, i vår är jag klar med skolan och det börjar bli dags att bestämma mig vad jag tänker göra efter det...
Laddar för att 13 ska vara ett lyckonummer och hoppas att jag och alla jag bryr mig om får vara friska och krya ännu ett år. Nu kör vi!


GOTT NYTT ÅR!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mr Snorhår

Sjukt fin och kul resumé av året Sara! Shit va du har hunnit med, både massa roligt och tråkigt! Du är en sjukt duktig och företagsam kvinna du :) Vill tacka dig som fan för att jag har fått vara med och dela det här året med dig, jag hoppas att vi kommer uppleva många fler tillsammans! Ses i Gefle snart!

// Johan

Svar: Tack för att jag fått lära känna dig, du fina människa :)
Sara Roos

2013-01-01 @ 22:49:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0