Julen 2012...

Julen firades som vanligt hos mor och far tillsammans med släkten.
Största skräcken i år var om vi skulle bli tvungen att ha en plastgran eller ej..pga all snö tog ingen sig ut i skogen för att hämta någon, och även om man gjorde det så var det svårt att se vilken gran som såg bra ut, just pga av all snö...
Som tur var hade vi en snäll tomte som skidade och lyckade finna en hygglig gran, och efter lite pynt så var den lika vacker som alla våra tidigare granar.


På förmiddagen hade vi strömavbrott, men tack och lov kom den tillbaka strax innan två så vi kunde äta julmat tillslut, något försenat.
Självklart avnjöts Kalle som vanligt, även om detta skedde med större intresse i år pga Disneys omtalade klippningar..Detta var inget som rörde mig speciellt. Har jag inte vetat om det har jag nog inte märkt det, men det störde mig mer att Monsters Inc mfl var med. Dom skär sig mot dom gamla, både färgmässigt och storymässigt. Blir så "skrikiga".

När väl maten serverades åt man tills byxorna inte klarade mer. Julskinka är så fantastiskt!
Och tillslut kom tomten, en ovanligt läskig tomte med huggtänder!
Lillebror leverarde den största julklappen, han ska nämligen bli pappa i sommar! Han och hans Malin får barn i juli!
Det tog ett tag innan alla förstod vad som skett..

Efter julklappsutdelningen gick vi ut och skickade upp rislyktor i nattmörkret, lika facinerade av dom varje gång.
Det var så vindstilla att dom steg nästan rakt upp hela tiden.

Så det var en sammanfattning av min julafton. En riktigt bra jul med andra ord. Nu inväntar vi det nya året.
2013, undrar vad det året har att bjuda på..
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0