Bröllop...

Igår fick Jenny sin Andreas.
Dom gifte sig i Rengsjö Kyrka, i den som jag och Jenny firat alla skolavslutning, konfirmerat oss mm. Så det kändes som om det var meningen att det skulle ske där..från början var Arbrå Kyrka bokad, men pga reparationer så flyttades bröllopet.
 
Vädret var strålande och allt var jätte fint. När Jenny och Andreas kom in fick jag kämpa för att inte börja gråta, dom var så otroligt vackra! Så stiliga dom var, dom såg ut som en miljon!
Prästen gjorde vigseln väldigt personlig, hon var lite flumig och rolig. Sen sjöng en tjej vid namn Ingrid två låtar som var helt fantastisk. Jag hade gåshud på armarna av hennes röst!
En av låtarna hon sjöng var Bröllopsvals av Stefan Andersson, den kändes så klockren.

Efter vigseln så åkte vi till Orbaden där borden stod dukade och utsikten var helt fantastisk! Hela Orbaden är andlöst vackert!
Det bjöds på sång, tal och god mat. Men avslutningen var klart bäst!
Det började med att alla fick lossa ett kuvert under stolarna, och följa instruktionerna som fanns inuti: först skulle vi blåsa upp en ballong, höja en liten flagga och sen sjunga en låt med rejält pompa i bakgrunden. Inför finalen, vid crescendot steg vi upp på våra stolar sjöng för full hals och som final smällde vi ballongerna med våra flaggor. Det var en perfekt avslutning.
Efter det begav oss in till "discorummet" där vi fick sen Jenny och Andreas svänga om i en bröllopsvals. Sen blev det dans fram till klockan klämtade två.
En jätte härlig dag!

Känns helt sanslöst att vi är så vuxna som vi är! Jag och Jenny som vuxit upp tillsammans, nu är vi här. Nästa år fyller vi 30...

Jag är så lycklig för deras skull <3
Här kommer en rejäl bildboooom från dagen:

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0