Getaway Rockfestival 2013...

För fjärde året i rad anordnades GRF och för fjärde året var jag där och härjade. Tyvärr var inte väder gudarna med denna gång, vilket förstörde väldigt mycket. Det regnade varje dag: hela torsdagen, skvättar på fredagen och ett rejält skyfall på lördagen.
Efter skyfallet och Deep Purple pallade vi inte att frysa längre så då åkte vi hem till lägenheten och käka pizza och kollade en film. Riktigt värd avslutning på festivalen faktiskt! Så guld värt att få bli torr och varm.
( Jo vi hade regnkläder, men det hjälpte inte när himlen öppnade sig totalt..)
 
Annars var det lika nice som vanligt! En ny grej dom provade med i år var att det inte fanns några öltält, utan det var fritt fram att dricka överallt på området, vilket gjorde att man kunde knalla runt och titta på banden medan man sörplade i sig en Åbro. Säga vad man vill men den är då klart godare än äckel Sofiero.
 
På torsdagen var det självklart In Flames som var huvudnumret! Jag, Lina och Jens stod rätt långt fram och hade bra sikt. Grabbarna levererade som vanligt och vi hade riktigt roligt i publiken.
Annat se värt denna kväll var bland annat Cult Of Luna och Trivium..
 
Fredagen bjöd på bland annat Hatebreed och Killswitch Engage, jäklar vad röj det var! Vi lyckades även höra några låtar med Soilwork, men det var så sjukt mycket folk så man såg knappt scenen!
Sen kom det vi hade peppat för hela tiden: System of a Down!!
Jäklar vad bra dom var! Det var härlig stämning och allsång i publiken, under "Lost in Hollywood" fick jag rysningar och under B.Y.O.B kändes det nästan som upploppsstämning, grym energi rådde!
 
Så kom sista dagen och kanske den med "sämst" line up..vi drog in till klockan 4 för att Viktor skulle se Truckfighters men då hamnade jag med en annan polare så missade hela den spelningen..vilket var dumt sen den fick mest beröm av alla vi såg under helgen. Hade varit roligt att veta om det verkligen var så bra *haha*
Vi kollade några låtar på Electric Wizard, men gav upp när regnet blev överjävligt..
Sen stegade Deep Purple upp på scen och levererade. Gubbarna kanske inte är dom mest roliga att titta på, men det är inte många som är lika tekniskt duktiga på att lira som dom och får jag vara lika pigg och fräsch när jag närmare mig 70 år så kan man vara lycklig.
På grund av allt regn blev det inte så många foton som det brukar, blev bara så där 200 st nu..jämnfört med förra årets 700 st (!)...
*Booom* Här är dom:


The Gang"

Cult of Luna och Trivium
IN FLAMES!
Ny dag och nya tag, synd att solen inte stannade..

Killswitch Engage med snyggaste backdropen!

Soilwork och SYSTEM OF A DOWN!

Spanade in en snubba som var rätt badass med spraybrukarna, sen hämtade vi Linas kära mor.
Electric Wizard och nedan får Deep Purple avsluta det hela..
 
För mer In Flames bilder..kika in HÄR
Detta var antagligen sista natten i min lägenhet i Gävle, nu i helgen går flyttlastet..
Fortfarande lite bitter också att vi "missade" Within Temptation pga regnet, men jag var helt försörd efter Deep Purple.
Festival+förkylning+regn= dålig kombo..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0