Stadsfesten Bollnäs...

 Bollnäs har ju som slogan "Det händer i Bollnäs", och den här helgen gjorde det faktiskt det också!
 
Det var den förhoppningsvis blivande traditionen: Stadsfesten, för andra året rad. En två dagars minifestival.
Vi gick bara på lördagen, även om priset 500:- för allt var riktigt bra.
 
På fredagen spelade endast lokala band, men på lördagen lirade Victor and the Bloods, Hoffmaestro och Norlie och KKV.
Ruskigt grymma live alla banden, Vi gick enbart dit för att se Hoffmaestro egentligen. Dom regerar på scen, det är svårt att toppa deras energinivåer, och dom ha strupar av guld. Det var grymt bra drag framför scen!
 
Vi började i "VIP-fållan", där man fick dricka öl..men där var det så dåligt drag att vi drog ut och hamnade tillslut nästan framme vid scen.
Deras nya singel Dreams är en av mina nya favoriter, mörk och härlig.
Vi dansade och hoppade så svetten rann, vi var så sjukt peppade!
 
Norlie och KKV levererade ett tight och visuellt snyggt framträdande. Blinkande starka färger funkar alltid för mig *haha* Efter eld och bomber då så klart!
När grabbarna körde sitt extranummer drog vi oss vidare till Max. En bra kväll, men det hade absolut kunna varit mer folk och ölen hade kunna varit lite billigare: 50:- för en 33cl Norrlands, men bättre än Sofiero iaf!

Nästa helg så ska jag på Iron Maiden!!
Underbart med en sommar som nästan helt består av konserter!
 
Men nästan bäst av allt var att jag hann hänga med Cellen-rondellen!
Det går för långt mellan gångerna..
 
 
 

Kommentarer
Postat av: ellin☮r

Härligt!
Såg Norlie & KKV förra året på GF, de levererade som fan alltså. Grymma g-räbz.

2013-07-08 @ 02:06:02
URL: http://ellinorbloggaribland.blogspot.se/
Postat av: ellin☮r

sv: Fick ju min, så DEN var helt klart prisvärd, haha. Men jag hade nog köpt den själv, också! :)

2013-07-09 @ 20:20:42
URL: http://ellinorbloggaribland.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0