Energilös..

Nu får våren skynda sig..deppar ihop totalt annars. Tungt med all snö och minus grader..
Men varför klaga, det finns värre problem här i livet att bekymra sig om.
 
Miljöförstöring, krig, pengar, framtiden och nu närmst; trångsynta människor.
Har läst debattartiklar, SDs partistadgar, varit in på extrem vinklade "internettidningar" och läst och läst kommentarer.
Allt började med att flera av mina vänner delade en länk som handlade om vår stadsminister och några invandrarfrågor...En hårt vinklad artikel där man vridit upp volymen en hel del i ämnet. Jag länkar inte artikeln sen jag anser att den inte är relevant för min poäng. Det hade kunna varit vilken artikel som helst egentligen.
 
Jag vet att många av mina vänner har starka åsikter i dom här frågorna. Och det är fritt att tycka vad man vill, och stå för det..fine, jag köper det.
Men det som gör mig tokig och får att jag tappar hoppet om folk är:
När människor inte tar reda på fakta och kollar upp källor!!

Det är nåt jag fick lära mig redan som liten snorunge: Ifrågasätt allt!

Tro inte på allt du läser, ser eller hör. Sök reda på fakta, nöj dig inte med om du hittar ett svar som passar, hitta fler "svar". Det här gäller i alla frågor.

Vid en fråga/diskussion: Reflektera, vrid på frågan, sätt dig in i den andra personens sits. Analysera.
Se bortanför dig själv.
 
Nu när man tog upp diskussionen i det här fallet fick man till svar: "Orkade inte..", "Läste bara rubriken..", "Dom tar våra jobb.." osv.
Skrämmande hur lata folk är, och egentligen ganska ointresserade av vad dom sprider och står för.
Skrämmande hur lätt man egentligen kan vilseleda folk, sen dom bara läser och ser till det ytliga..
 
Man borde också reflektera över hur det till exempel i vår stad: där är den största diskussionen om det ska byggas en bandyhall eller ej...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0