Alter Bridge o Halestrom...

Den 29 Oktober brände jag och Lina ner till vår huvudstad för att Lina skulle få sin 30-års present av mig:
Spelning med Halestorm och Alter Bridge. Som förband till dom stod det svenska bandet Smash into Pieces.
 
Vilken jäkla kväll det blev!
Vid 16.30 rullade vi med Toyotan ut från Söderhamn, med full fart mor Fryshuset. Allt gick som en dans, med hjälp av Gpsn hittade vi utan problem, men lite nervöst var det, tog lite tid att hitta en bra parkering i närheten.
 
Smash into Pieces var betydligt hårdare än vad jag trodde dom skulle vara, men bra! Halestorm levererade bättre än vad jag trodde. Jag hade ifs inte så höga förväntningar innan, men Lzzy fick igång publiken ordentligt.
Hon har en otrolig röst! Fick rysningar när hon körde några av dom lugnare låtarna.
 
När det var dags för Alter Bridge var jag helt slut i ryggen men vi röjde på. AB levde inte riktigt upp till mina förväntningar, men dom var rätt så höga också.. Miles har en episk röst men energin nådde aldrig riktigt fram. Lite störigt att han stod längst ut på vänster kanten, medan vi stod till lite till höger. Dom gånger han stod i mitten såg vi strålande, annars var det svårt att se.
Extra numret var helt klart bäst!
 
Sen tog vi vår röda springare och åkte hem i höstmörkret. En resa som i efter hand känns surrealistisk men eb hel kväll med Rocksyster gjorde gott för själen!
 
Nästa spelning blir Ghost i Gävle! Nåt att se fram emot!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0