Tillbaka...

Äntligen tillbaka på banan igen.
Det tog lite tid, och med ingen internet uppkoppling i vår nya borg så är det lite svårt att vara online.
Hela hösten har varit ett mörkt kaos, Marks död gjorde hela världen till en grå massa. Många drömmar dog med honom.
Och med så mycket annan skit som försegår ute i världen så tog energin slut.
Om ni sett komedfilmen "Road Trip" så finns det en karaktär där som heter Rubin Carver, han och jag är väldigt lika forutom att han röker mänger med gräs. *haha*
Ständigt oroa sig för döden, cancer, krig, undergång, frihet, framtid, motgång och framgång

Genom att försöka hinna med heltids jobb, 50% studier, flytt (Gävle, till Bollnäs, till Rengsjö), ingen semester på tre år mer än några festivalhelger så börjar det kännas av..utpumpad är en bra beskrivning.

Den grå massan blev bara tjockare, tills en dag jag insåg att jag måste göra något.
Det var när Sarahs födelsedag närmade sig..hon skulle ha fyllt 30 år om hon fortfarande levde.. Smärtan och sorgen finns alltid där, men jag har alltid känt att sen hennes bortgång måste jag göra det bästa av mitt liv, lite som för att hedra henne. Hon fick aldrig möjlighet att leva klart sitt liv.

Så vem är jag att deppa när jag fortfarande är här? När jag har så mycket att vara lycklig för.
Så jag tog och gjorde några förändringar, drog ner på tempot, sänkte kraven, hängde med dom bästa, lyssnade på musik..och slutade kolla på hemska youtube-klipp och dokumentärer.
Suicide-Horseraces, Blackfish, Frihet bakom Galler (Afghanskt kvinnofängelse), hästslakterier i Sydamerika, SD-intervjuer mm. Man slutar aldrig förundras över hur sjuka vi människor är och vad folk är villiga att göra för pengar..
Så nu skippar jag det ett tag fram över..så den dagen jag börjar tjäna pengar ska jag rädda alla djuren.
Och jag ska ta upp pennan igen, jag har inte tecknat, på riktigt, sen i september o_O Dags att ändra på det!
Känner mig mer motiverad än på länge.
 
 
Fall Out Boy <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0